Ting som gjør livet fint #6

- å dra på kino med han jeg er så glad i.
- å kjøpe et sennepsgult skjerf som jeg kommer til å bruke i hele høst (er alt for glad i sennepsgult!)
- å fremdeles ha en uke igjen av ferien.
- å sitte igjen med en haug av koselige feriebilder på mobilen.
- at hele venninnegjengen er i oslo samtidig og at vi spiste på restaurant sammen.
- å spise verdens deiligste sjokoladefondant.
- å ta toget tilbake og vite at han står og venter på meg og at det kiler skikkelig i magen.
- å høre på dybdahl på toget.
- at senkveld har startet igjen!!
- å lage middag sammen på lørdagskvelden.
- klær man føler seg fin i.
- å overhøre andres samtaler på toget.
- å dra på café med venninner.
- gleden av å traske rundt i en større by enn molde.
- å ta tatovering nr 3!!! tok den i dag og er såsåså fornøyd. gleder meg til å vise dere et skikkelig bilde i et annet innlegg.

Montjuïc.

Bare en liten gåtur fra hotellet vårt ligger høyden Montjuïc. Her oppe ligger museumet Museu Nacional d'Art de Catalunya, et ganske spektakulært og flott bygg om du spør meg. Vi så dette bygget omtrent hver dag, men en dag gikk vi opp til det og kikket. Det ble en kjapp tur, ettersom dette var en av de varmeste dagene i løpet ferien, og når man er forkjøla er det ikke så veldig digg å gå rundt i varmen. Vi gikk ikke inn i selve museet, men kikket bare utenfor. Det var utrolig fint, og man får også en ganske god utsikt over byen!

Rett ved museet (nede med disse søylene) finner du Font Màgica. Det er en stor fontene som ofte har noen slags kule lys/"fonteneshow". Dette hadde jeg egentlig gledet meg litt til, men ettersom jeg ikke gjorde nok research om hvilke tider på døgnet/året de har disse showene, så fikk jeg ikke sett det.

Kino: Bølgen.

I dag dro jeg og Andreas på en liten bigbite og kino-date. Vi cravet bagett med kylling og karrimajones, ettersom det er lenge siden vi har spist det og det er sånn ca noe av det beste i hele verden! Deretter dro vi på Saga kino i Oslo og så filmen 'Bølgen' som jeg har gledet meg så lenge til å se. Jeg hadde sett traileren og synes den virket så utrolig spennende (og dessuten har jeg et sært crush på Kristoffer Joner, så da måtte jeg bare se den) I tillegg er det rart og ekkelt å tenke på at denne bølgen kommer til å komme en eller annen gang. Jeg gikk på internatskole bare et lite stykke unna Geiranger og når bølgen kommer tar den Stranda (der jeg bodde) sentrum og det er så rart å tenke på. Hjelp! (en liten trygghet da jeg bodde der var heldigvis at bølgen ikke hadde nådd skolen, fjoh)

Nå er jeg kanskje ikke den beste til å uttale meg om filmer, ettersom jeg ofte liker veldig dårlige filmer, haha, men denne tør jeg påstå var veldig god! Jeg likte den hvertfall utrolig godt. 1) Den var fint filmet. Fine farger og den får frem det vakre landskapet her i fine Norge! 2) Gode skuespillere. 3) Den var (ganske dramatisk og) veldig, veldig spennende! Den var også veldig rørende til tider og jeg måtte fokusere sterkt på å ikke gråte i blant, haha.

Så alt i alt: se den! Helst på kino, for det er jo en helt annen opplevelse å se den på en stor skjerm og med god lyd.

Favorittsangene mine for øyeblikket.

Hei! Nå er jeg tilbake i Norge igjen, og har masse Barcelona-innlegg på lur. Men i dag på flyet satt jeg og hørte på masse god musikk og fant ut at jeg har en del sanger jeg vil dele med dere, sånn i tilfelle det er noen av dem dere ikke har hørt før:

1) James Vincent McMorrow - How To Waste A Moment. Innså plutselig en dag at det var lenge siden jeg hadde hørt på han her. Stemmen hans er så vakker og behagelig! Musikken hans minner meg sånn om venninna mi Isabel og vgs og da vi delte rom på internatskolen og hun alltid sang på "If I Had A Boat" (som forresten også er sykt fin) og at hun fikk meg til å elske musikken hans. Dette er den nyeste sangen hans, som jeg synes er ganske annerledes enn de andre, men jeg digger den. 2) Phoria - Undone. 3) Empire Of The Sun - Standing On The Shore.

4) The Neighbourhood - R.I.P. 2 My Youth. Ny sang som kom ut for et par dager siden, yey! 5) Petite Meller - Baby Love. Hadde aldri hørt om hun her før jeg så en musikkvideo av henne på tv'en i Barcelona. Trodde aller først at det var Die Antwoord, for sangen kan i blant minne litt om musikken deres, også lignet hun litt på Yo-Landi ved første øyekast. Uansett, endte opp med å elske sangen. Den gjør meg så gira! 6) XOV - Lucifer.

7) Spoon - The Way We Get By. 8) James Vincent McMorrow (igjen, fordi han er fantastisk) - This Old Dark Machine! 9) Skinny Days - We Got Something, en sang jeg oppdaget i en tilfeldig liste på Spotify, og som gjør meg skikkelig glad!

Piña Colada på takterrassen.

Hotellet vårt her i Barcelona er ganske stort og høyt, og har derfor ikke basseng på toppen av hotellet sånn som mange andre har. Heldigvis samarbeider de med nabohotellet, sånn at det er mulig for oss å benytte oss av (det lille) bassenget og bar/restauranten de har på taket. Der er det god utsikt utover byen og baren er åpen til klokken ett. Det er så koselig å sitte der, spesielt om kvelden når det begynner å bli mørkt da de skrur på disse utrolig koselige lysene. Det er også ganske perfekt å ligge på en av solsengene og sole seg om dagen! Vi har vært oppe her en del de siste dagene og i går så vi Arsenal-kamp og spiste nachos der!

Har også blitt servert den beste piña coladaen jeg noensinne har smakt her.

Her sitter jeg på taket på dette hotellet, og ser oppover mot hotellet vi sover på. Der ser du hvor nært det ligger.

Ellers har vi det veldig fint, om du ser bort fra at Andreas har vært forkjøla de siste dagene, usj. Kjenner jeg brygger på noe jeg også. Men, men! Får også litt noia av å tenke på at vi bare har to hele dager igjen her. Er ikke klar for å reise hjem igjen enda!

Shopping!

Hei, og god lørdag! I dag har vi vært så sliten, så i dag har vi bare holdt oss i området rundt hotellet. Vi har kikket på to kjøpesenter, så i dag fikk jeg endelig shoppet litt mer! Hihi. Kjøpte to vanvittig deilige hettegensere og en søt, lysegrønn topp fra en butikk som heter Double Agent (veldig søt butikk med masse fine klær!) og resten fra Primark. Jeg aboslutt elsker alt jeg har kjøpt, alle plaggene er sinnsykt begalige, stilige og fine! De fleste av plaggene er litt varmere plagg, noe som egentlig er ganske greit ettersom at høsten snart er på vei!

Dag 3: Sagrada Familia.

Hei! I dag er tredje dag i Barcelona, og vi fant ut at vi ville gå mot Sagrada Familia. Det er jo det mest kjente byggverket i Barcelona, så jeg føler at man som turist ikke kan dra herfra uten å se det først. Sagrada Familia var egentlig akkurat som forventet. Stilen det er bygd i er jo ganske spesiell, og jeg synes den er mer snål og stilig enn fin. Arkitekten bak bygget er Antoni Gaudí som døde i 1926, og bygget er enda ikke ferdig. Man antar at det skal stå ferdig i 2026, hundre år etter han døde. Bygget er jo egentlig en byggeplass, med heisekraner og hele pakka, så jeg må ærlig innrømme at det ikke akkurat er så fryktelig fint der. Men absolutt kult å se, og når man står foran det innser man hvor stort og høyt det faktisk er!

Deretter gikk vi ned mot havna og badestranda. Det var rundt 30 grader ute, en deilig vind og det er ganske ok å gå rundt og tråkke når det ser sånn ut:

Der lå det mange båter, og vi så også noen heftige privatyatcher.

Når vi kom ned til stranda var jeg så sinnsykt sliten i beina og blodsukkeret mitt var helt på bånn. Tror heller jeg aldri har vært så tørst før i hele mitt liv. Kjøpte en slush som jeg slukte i meg på null komma niks, og vi satte oss til slutt ned på en restaurant nede ved stranda. Der spiste A kyllingburger og jeg vanlig burger! Veldig god, likevel om kelneren misforsto meg når jeg bestilte og tok på alt jeg sa jeg ikke ville ha på burgeren, hihi. Skal ikke være lett å være kresen, haha. Men uansett en veldig god burger! Slukte også i meg to colabokser. Etter å ha spist opp og slappet av litt, startet vi turen tilbake til hotellet. Da gikk vi forbi La Rambla igjen, der det nå var satt opp mange koselige boder jeg kikket i!

Nå har jeg akkurat tatt en etterlengtet dusj og slapper av på rommet med en cider. Er helt død i føttene, og egentlig i resten av kroppen også. Det tar på å gå så masse i løpet av en dag, altså! Senere skal vi bestille roomservice, noe jeg alltid har hatt lyst å gjøre, men som jeg aldri en gang har tenkt at kunne være aktuelt, ettersom jeg alltid har tenkt at det er helt vanvittig dyrt. Men for en nordmann i Spania var det jo ikke så ille! Så det er absolutt noe jeg skal gjøre!

God helg! ♥♥

27359.

Hei og god torsdag! Akkurat nå sitter jeg i den (alt for deilige) hotellsenga, hører på Empire Of The Sun og drikker spansk cider. Er dødssliten og støl i beina etter å (i følge Andreas sin skritteller på mobilen) ha gått 27359 skritt i dag. Vi har ikke tatt metroen, bare gått rundt og tråkket, og når man er på et sted man ikke har vært før og bare går omkring blir det fort en del kilometer! Noe som var sykt tilfeldig var at søskenbarnet mitt også hadde bestilt tur til Barcelona samtidig som vi var her (uten at hun visste vi skulle hit) og de endte til og med opp på nabohotellet til det vi sover på. Sykt tilfeldig, og veldig gøy. Derfor startet dagen med en frokost/lunsj sammen med dem, på taket oppe på hotellet de sov på. De måtte rekke et fly etterhvert, og da dro jeg og Andreas ut i byen. Vi gikk til La Rambla, og jeg holdt godt på veska mi, for der var det masse folk. Vi kikket rundt omkring og fant til slutt Urban Outfitters, som jeg har sett frem til lenge. Elsker den butikken! Dessverre fant jeg ikke noe særlig med klær der, men endte opp med å kjøpe en liten veske jeg kan ha mobilen min i og en genser (som jeg egentlig aldri blir enig med meg selv om jeg elsker eller misliker) Butikken var sykt fin og gjennomført, men skuffelsen ble stor da photobooth'en de hadde var i ustand, haha!

Når vi gikk litt mer endte vi opp foran katedralen, som var sinnsykt fin!:

Vi prøvde også å finne American Apparel, men når man ikke er kjent i området og det er utallige små gater rundt omkring, fant vi ikke frem. Vi tråkket deretter enda mer rundt, og til slutt gikk vi mot hotellet igjen. Gleden var  stor når vi fant en stor og fin matbutikk som lå rett ved hotellet! Der handlet vi inn vann, cola og øl/cider. Det ser rett komisk ut der vi kommer ut med bare drikkevarer, haha. Om kvelden var det tid for en litt sen middag, og ettersom at søskenbarnet mitt viste oss dette bygget (bildet nedenfor) og fortalte at det var en kjøpesenter, med kino og en haug med restauranter på toppen av bygget, endte vi opp med å spise på en restaurant helt øverst på taket. Utsikten fra toppen er kjempefin! En annen dag skal jeg ta meg en liten shoppingrunde inne på senteret.

Vi spiste lasagne og pizza, og ble god og mett!

Kjøpte en cider som heter "The good cider" og kan meddele at den var sykt god. En blanding av pære og eplecider, yummie! Og et stort pluss var jo at glassflaskene var megasøte!

Jeg elsker forresten plasseringen av hotellet vårt. Den ligger rett ved det jeg tror er hovedtogstasjonen i Barcelona, og i går klokken halv tolv om kvelden løp vi ned dit for å kjøpe en haug med chicken nuggets på McDonalds! Haha. Sykt digg!

Barcelona, baby!

Hei, vakre mennesker! For rundt en time siden ankom vi hotellet vårt i Barcelona. Flyturen gikk heldigvis kjempefint, greide til og med å ikke gråte når vi lettet! (hahah, jeg har jo sykt flyskrekk egentlig) Hotellet vårt har 23 etasjer, og vi håpte på å få et hotellrom ganske høyt oppe sånn at utsikten ble best mulig. Vi endte opp i niende etasje, noe som egentlig er ganske greit, men dessverre har vi utsikt ut mot nabohotellet. Men jeg skal absolutt ikke klage, for det er store vinduer som gjør rommet lyst og i tillegg er rommet sykt stort og dødsfint! Tror det er rundt 28 grader ute, så gleder meg til å finne frem sommerklær og gå ut i byen snart. Til nå har vi spist et polarbrød (litt kjapp energi før vi finner oss et sted å spise senere!) og slappet av litt, og nå venter jeg bare på at Andreas skal bli ferdig i dusjen. Åh, livet er så herlig! Gleder meg sånn til å utforske byen. Vi fikk ikke akkurat sett så masse på togturen fra flyplassen til hotellet. De første dagene i ferien er så deilig, for det er så godt å tenke på at her skal vi faktisk sove i åtte netter fremover, og vi har massevis av tid foran oss!

Se så fint hotellrommet vårt er!:

I kofferten.

Etter litt inspirasjon fra Synne, fant jeg ut at jeg også ville lage et innlegg om hva jeg har i kofferten når jeg skal ut og reise! Dette er det jeg som oftest pakker med meg på ferier/litt lengre turer enn bare en helgetur:

1) Notatbok, penn og en bok. Leser for øyeblikket en annen bok, men ettersom den er biblioteket sin er jeg usikker på om jeg skal ta den med, så det kan være jeg tar med denne, altså; The Perks Of Being A Wallflower. Elsker filmen, men har veldig lyst å lese boka også. Notatbok er alltid greit å ha, om man så vil skrive en liste, notere hva man gjør i ferien/skrive dagbok eller skrive opp nyttige adresser/ting man vil se/besøke. 2) Idoform-tabletter, som mamma insisterer på at jeg skal ta. 3) Tyggis. 4) Akupressurbåndene mine som hjelper mot reisesyke. Endelig slipper jeg reisesyketablett som gjør meg vanvittig trøtt! Bruker dem på tog/bil/buss ettersom det er der jeg som oftest blir dårlig. 5) Engangskameraet jeg kjøpte for en god stund siden og som jeg enda ikke har brukt opp. Morsomt for å ta litt tilfeldige bilder, også er det så gøy når man glemmer hva man har tatt bilde av! 6) Hørepropper. Fordi musikk på en tur er absolutt nødvendig. 7) Antibac!! 8) Toalettmappe. (kjøpte forresten min på h&m, og jeg synes den er så søt og fin!) 9) Solbriller. Har litt lyst på noen stiligere, men har ikke funnet noen som er fine på meg enda, så da er disse grei. 10) Polaroidkameraet mitt!

11) Klær. Selvfølgelig. Denne gangen har jeg med: en svart høylivsbuse, en vanlig svart bukse (fordi jeg skal være en del i oslo i tiden etter spania, så trenger litt mer enn bare sommerklær), noen shortser, et skjørt, en strømpebukse, noen lette gensere og en haug med topper/singletter. Man blir jo ganske svett og ekkel etter en dag med masse gåing, og i tillegg tar som oftest små topper ikke så alt for stor plass. Liker best å reise i en god hettegenser, men har for tiden ingen, ettersom jeg er på hettegenser-jakt! (og selvfølgelig en haug med undertøy!) 12) Knekkebrød! Ettersom jeg kan være ganske kresen, og har en nokså følsom mage, tar jeg alltid med litt mat i kofferten. For på ferie blir det lett en litt rar "matrytme" og man spiser generelt litt annerledes enn hjemme. Derfor synes jeg at å ta seg et knekkebrød på hotellrommet i blant er ganske greit, så man får litt mer "skikkelig" mat i magen. Polarbrød er også digg å ta med! 13) Bikini! 14) Når man er turist blir det masse tråkking, så; gode sko! 15) Sminkefjerner. 16) Shaveskum/barberhøvel. 17) Rettetang. 18) En veske/ryggsekk trenger man når man skal ut av hotellet. Jeg hater egentlig å gå med vesker, og bruker fjellreven sekken min hele tiden, men siden alle snakker om hvor sinnsykt mange lommetyver det er i Barcelona, er jeg skeptisk til å gå rundt med en ryggsekk. Veske er vel ikke så masse bedre, men et eller annet trenger man, og da føler jeg at en veske er lettere å holde skikkelig på/følge mer med. Derfor må jeg med et tungt hjerte legge igjen sekken min hjemme, og satser heller på å bruke denne veska! Enda flere ting man burde ha med, men som jeg føler er alt for åpentlyst til å ta bilde av; pass, penger, mobillader, shampoo/balsam, smertestillende, eventuelt kamera (jeg tror ikke jeg orker å ta med mitt, faktisk, fordi jeg desverre alltid ender opp med å bare bruke mobilen) osv.

Jeg synes jeg har blitt flinkere til å pakke litt mer fornuftig. Før stappet jeg kofferten helt full og endte sikkert opp med å få nytte av 50% av alt oppi. Nå pakker jeg det mest nødvendige, og prøver å ikke ta med alt for masse klær. Som oftest blir det jo litt shopping på tur også, og det må man jo ha plass til, he-he.

Oi! Holdt på å glemme noe viktig!! Freia melkesjokolade  faktisk med! For det finnes ingen bedre sjokolade!

Har du noe du  ha med i kofferten på tur?

En liste om det å reise.

Første dag i ferien startet med en god frokost og flyplassprogram på tv'en (har en sær fascinasjon for flyplass-programmer, elsker det) Farget også håret rødt igjen, bare for å freshe opp fargen og for å få bort litt ettervekst. Deilig! Jeg har også gått tur med A, mamma, bestemor og hundene, og spiste tidligere i kveld en heftig statoilburger. Nam! Ettersom jeg er så ufattelig reisegira for øyeblikket, fant jeg ut at å lage en liste om det å reise kunne passe bra. Kopier den gjerne om du vil (men skriv det i kommentarfeltet så jeg kan lese det du har svart!)

Hvor reiser du helst?
Det er så mange land jeg har lyst å besøke, så jeg prøver å benytte feriene mine til å oppleve nye steder jeg aldri har vært før. Samtidig har jeg forelsket meg i North Dakota (ettersom jeg har familie der og jeg synes det er så fint og koselig der) og sitter med et evig dilemma hver gang jeg planlegger en reise. Besøke North Dakota og familie igjen eller reise til et nytt sted? Har også forelsket meg i Roma (og generelt Italia, har så lyst å oppleve mer av det landet!), derfor reiste jeg og Andreas dit i fjor, enda jeg hadde vært der på klassetur. Må nok også innrømme at steder med sol og varme er de stedene som som oftest frister mest. Reiser også veldig gjerne til andre steder her i Norge for å besøke gode venner. Og en ting til! Jeg har alltid ønsket at familien min skulle ha en liten, koselig hytte jeg kunne reise til. Det virker så fint å dra på hytteturer med familie eller venner, både om våren eller å sitte inne med en varm kakao om vinteren. Åh!

Nevn tre steder du har lyst å besøke.
Åh, det er så vanskelig å velge, men for øyeblikket (om du ser bort fra Barcelona som jeg reiser til om noen dager) er det nok: England (har vært i England før, men har veldig lyst å oppleve steder som London og Brighton) San Fransisco (!), og så har jeg ganske lyst til Marokko en gang.

Sydenferie, turistferie eller møte-venner-og-familie-ferie?
Jeg har tydeligvis lagd en liste med spørsmål som nærmest er umulig å besvare. Dette kommer sånn an på humør og hva man har råd til. Sydenferie er dødsdeilig når man er sliten av jobb og lei av kalde Norge. Da er det godt å ligge på stranda, drikke billige drinker og slappe av på hotell. Ferier hvor man reiser for å besøke venner og familie er jo også kjempefint, ettersom det ofte går litt tid mellom hver gang man får sett disse menneskene. Også er det jo ganske deilig å være gjest i blant! Jeg føler hvertfall jeg slapper bedre av da, enn om det er jeg som er "verten", hihi. Men turistferie må nesten være det jeg foretrekker sånn som ting er nå.

Hvordan reiser du helst?
Tog! Og fly! Tog fordi det er så fint og koselig og om man har med en god bok og fin musikk på ørene så er det en ganske god måte å reise på. Men fly fordi det er kjapt, og fordi jeg av en eller annen grunn elsker flyplasser (sikkert fordi jeg alltid kobler dem til lengre ferier. man får så masse sommerfugler i magen og blir så glad av det) Dessverre har jeg megaflyskrekk og gråter hver gang vi letter fra bakken, så jeg har ganske blandede følelser for det å fly. Det er skikkelig ille. Jeg er liksom en av dem som skriver "jeg er glad i deg"-meldinger før jeg letter og ber til Gud flere ganger i løpet av turen. Heldigvis er det ikke så ille at det stopper meg fra å reise!

Hva greier du ikke å reise uten?
Mobilen. Hørepropper. Reisearmbånd (mest på buss/tog/bilturer, ettersom jeg blir sykt lett reisesyk) og rettetanga mi. Neida, jeg hadde greid å droppe rettetanga, men jeg må innrømme at jeg er stygt avhengig av den!

Hvem reiser du helst med?
Andreas. Mamma. Også har jeg fryktelig lyst på en skikkelig venninnetur snart!

Tre ting du synes er ubehagelig med å reise.
Å fly. Å få vondt i nakken av vonde soveposisjoner. Å få vondt i magen når man absolutt ikke har tid til å ha vondt i magen, ehe.

Hva var din lengste reise?
Den gangen jeg i tiende klasse reiste på musikktur til Mosambik. Molde -> Oslo -> Paris -> Johannesburg -> Maputo. Hoh! Alle turene til USA har også vært ganske lange, men ettersom jeg ofte reiser via Island går det litt kjappere, heldigvis.

Hva er det beste med å reise?
Det å føle at man virkelig.. lever? Det å plutselig være et helt annet sted i løpet av noen timer er så spennende, vakkert og utrolig kult. Jeg blir så glad når jeg får oppleve nye steder, gjøre/se ting man ikke ser hver dag og rett og slett det at dagene er så forskjellige og annerledes enn hverdagen hjemme. Jeg blir så full av reisesommerfugler i magen at jeg føler jeg holder på å sprekke og gleder meg alltid så lenge i forveien! Og det å ha noe å glede seg til er noe av det fineste, og for meg er det det som gjør at jeg holder ut den (av og til) kjedelige hverdagen.

Sommerferie?!?!

Klokken 17:06 kunne jeg gå ut av Coop Prix med den store lettelsen av å vite at jeg har hele tre uker ferie foran meg! Åh, så vanvittig deilig!

Etter en del timer inne i butikken fikk jeg nesten vondt i øynene av å komme ut i ettermiddagssolen. Ikke ante jeg at det var en sånn varme ute heller. Nå sitter jeg i sofaen med alle vinduer og dører åpne og kjenner lukten av nyklipt gress (som må være en av de beste luktene i hele verden), feirer ferie med en red bull summer (av alle ting? er egentlig ikke så glad i energidrikker, men fikk plutselig lyst på en) mens jeg later meg på sofaen. Når Andreas er ferdig på jobb i kveld blir det taco!! Åh, livet er fint!

Ha en god lørdag, fine dere!

Ting som gjør livet fint #5

I dag våknet jeg til at himmelen så sånn ut:

Da er det ganske fint å:

- spise frokost ute i varmen på verandaen (endelig har vi fått verandadør. åh, så deilig!)
- kjenne solen varme på kroppen og kjempe hardt for å få litt farge.
- høre på Emilie Nicolas synge live på p3.
- vaske dynetrekk som man kan henge til tørk ute.
- lese bok.
- lage kylling, pomfri og bernaise!

(og ellers så dør jeg litt av misunnelse når jeg ser alle som er på øyafestivalen)

Maten driver jeg og lager nå (ugh, er sååå sulten!) Venter bare desperat på at mamma skal komme hjem med melk fra butikken, sånn at bernaisen kan bli ferdig! Senere skal jeg noe som ikke akkurat er like digg å gjøre på en dag som denne, men som likevel må til, nemlig: å dra på kveldsvakt. Trøster meg med at det er den nest siste dagen før ferie, iiih!

Ha en flott fredag og en god helg!

Rosa himmel og tatoveringstime.

Det er egentlig ganske okei å gå ut av døra på Coop Prix klokken 22:17 og bli møtt av det synet her:

Jeg satte meg på sykkelen og syklet en pitteliten omvei, bare for å få ta en ekstra titt på den nydelige kveldshimmelen. Åh, himmelen er noe av det vakreste. Til slutt var jeg hjemme i sofaen og spiste brødskive med baconpostei (nam?? hvorfor har jeg ikke spist det før? har endelig funnet et annet pålegg enn nugatti å spise, haha) og en sykt digg bolle med vaniljeyoghurt, musliblanding, bringebær, jordbær og blåbær, ah.

Likevel om de siste dagene før ferien på en måte er litt tunge og treige, går de samtidig ganske fort og fint. Følelsen av å være ferdig med enda en dag og telle ned til ferie er så deilig. Nå er det faktisk bare to dager igjen! Sykt!

De siste dagene har jeg jobbet, pakket kofferten og hatt besøk av Kine. Kjempekoselig! Vi spiste pizza, kikket på en haug med youtubevideoer og lo av gamle videoer fra vg1. I tillegg er jeg i ekstase over at jeg endelig har fått meg tatoveringstime i Oslo, bare noen dager etter at vi er tilbake fra Barcelona!! Herregud?! Jeg har så himla mye fint å se frem til nå at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

Hva gjør du for tiden? Har du flyttet til et nytt sted? Startet med studier? Har du sein ferie sånn som meg?
Sov godt, flotte mennesker!

Skulderkort hår og Razika.

Siden sist har jeg klippet bort over 10 cm av håret mitt og plutselig føles alt lettere. Vi er plutselig i August, noe jeg er overlykkelig over. For August byr på masse spennende, blant annet; tre (!!!) uker ferie, Barcelona-tur og Oslobesøk. Jeg har plutselig fått litt mer sansen for Razika og hørt masse på Om igjen, jobbet en del, hatt en okei døgnrytme og sett Downton Abbey. Jeg har følt på en ganske okei selvtillit, og det er lenge siden jeg har hatt en ganske dårlig periode. Har overført utallige GB med bilder og videoer fra gamlepc'en og ledd til tårene rant. Har endelig bestemt meg for hva jeg vil med bloggen, så heretter kan dere se frem til litt jevnligere innlegg som hvertfall byr på litt mer enn bare hva jeg har gjort på i det siste, heh.

Er i ferd med å lage en reiseliste/ferieliste med masse gode, deilige sanger i, og er desperat etter tips, ettersom jeg er litt lei av det meste i listene mine for tiden!

Lazy monday.

Mitt evige dilemma er om jeg skal fortsette å blogge eller ikke. Hater å gjøre ting halvveis, men har ikke energien til å blogge jevnlig/gjøre den bedre. Vet ikke om jeg skal pushe meg til å gidde å prøve eller om jeg bare skal ta en pause/slutte. Men innerst inne så vet jeg at jeg alltid havner tilbake til blogg, for det er et eller annet inni meg som en gang i blant trenger et sted å poste ting.

I dag sov jeg lenge i en god armkrok, gomlet i meg hvitløksbagetter (og det har virkelig blitt noe av det beste jeg vet), kikket på utallige bilder av hotellet vi skal ligge på i Barcelona og nå ligger jeg her i senga mi og skal til å krype under dyna med en god bok en liten stund. Er så ivrig etter å sette meg på flyet til Spania at arbeidsuker på fem dager er helt okei siden det får tiden til å gå ganske fort. Har på følelsen at jeg kommer til å starte pakkinga allerede den uka her, enda vi ikke reiser før om to uker.