Cheer up, honey.

Holly

hei!! de siste dagene har jeg jobbet litt, feiret lrdagen med grilling og cider hos noen kolleger av meg andreas, sett game of thrones, sett filmer og spist kake. jeg har hatt det s fint, og likevel l jeg for en time siden i fosterstilling i senga og grt. bare fordi jeg fler meg sliten. sliten av fle at jeg alltid har s masse jobbe med nr det kommer til meg selv.m stadig holde lange peptalks til meg selv i speilet om at det og det er okei og at jeg er god nok likevel. uten fle at jeg kommer noen vei. sliten av mitt eget hode, rett og slett. og sliten av at alt skal handle om meg selv. jeg vil s gjerne ha det bedre med meg selv snn at jeg faktisk greier tenke mer p andre ting enn alt jeg skulle ha gjort bedre og alt jeg ikke fr til. men jeg fler meg allerede bedre, og gleder meg til snart legge meg for sove og vkne opp til en ny dag i morgen. her kommer en liste over ting som hjelper om man er lei seg og trenger muntres opp:

- ring bestevenninna di. snakk med kjresten din. bli holdt/kysset p. legg deg p gulvet ved siden av hunden din. ring kompisen din p skype. grt i armkroken til mamma/et annet familiemedlem som str deg nrt. det hjelper veldig ofte snakke om det som er vanskelig med noen du er glad i.

- ta deg en lur. sov en liten time for la hodet hvile, og kanskje vkner du med en helt annen flelse enn du gjorde tidligere.

- se favorittfilmen din. den som alltid gjr deg glad og i godt humr.

- g deg en tur. om det s psregner - finn frem regnjakka og f deg litt frisk luft, det gjr ofte veldig godt!

- grt. jeg vil ikke hre mer om at grte er en svakhet. for jeg tror at alle trenger grte litt i blant. hos meg blir ting hvertfall enda tyngre om jeg gr og brer p en klump i magen. fler jeg for grte, s er det gjerne best f det ut. legg deg i senga og syns synd p deg selv en liten stund. grt til du ikke gidder grte mer, reis deg, vask ansiktet og tenk at ting blir bedre.

- sett p favorittartisten din p full guffe og dans.

- eller bare ligg i senga og hr p den fineste sangen du vet om.

- spis noe godt. lag deg en god middag. spis den sjokoladen som ligger i skuffen og som du omtrent sikler etter.

- se p vines. fordi de er morsomme, fr deg til le og fordi man til og med kan finne fine mennesker der som legger ut vines som skal inspirere/oppmuntre.

- klikk deg inn p youtube. se p koselige vlogs, morsomme videoer og sk etter tips/rd om du fler du trenger det. en gang fant jeg videoer av en ung mann som snakket om angst og det grue seg til sosiale sammenhenger og som ga rd til hvordan man kan prve f det bedre med seg selv. det er lett tenke p youtube som et sted fult av kattevideoer og lett glemme at det faktisk finnes mange forskjellige videoer der, blant annet videoer som kan hjelpe oss og "trste" oss.

- skriv en liste over ting du er flink til/ting du liker med deg selv.

- skriv en liste over hva som gjr deg glad og lykkelig.

- skriv en liste over ting du gleder deg til.

- pne spotify og let etter nye artister.

- besk besteforeldrene dine. ligg p sofaen og f mat av bestemor som konstant spr om man er sulten og slapp av til den deilige stillheten og lyden av bestefar som ser p fotball i bakgrunnen.

- les en bok. det fr hvertfall meg p andre tanker og gjr meg glad.

- skriv en haug av teite, klisjfylte og fine quotes i dagboka di.

- se dum sppeltv. det er s lettfordyelig og gjr det lett koble av litt.

- be mamma lage hjemmelaget pizza og se gilmore girls.


ting blir bedre. take care ♥

3 comments

Sofie

02.06.2015 kl.19:14

Snne dager der alt fles kjipt er ikke gy. Hper du ikke fr altfor mange av dem i fremtiden! sove og grte hjelper i massevis! Vine ogs, det er jo s mye gy der :)

03.06.2015 kl.20:39

Kjre Karen Anna. Bruker ikke kommentere blogger, og heller ikke skrive p bokml med mindre jeg m, men dette ville bare hrt teit ut p gossisk. I perioder hvor du fler at du ikke fr til, eller skulle gjort noe bedre tror jeg du trenger en liten pminning p hvor mye du har ftt til opp gjennom rene, og hvor mye du har vre stolt over.

S kanskje jeg kan gi den pminningen:

- Du har deltatt flere ganger p UKM, og fortryllet mennesker med den fine sangstemmen din.

- Du har ogs kommet videre flere ganger p UKM!

- Du kan bde spille litt fiolin og piano.

- Du husker det kanskje ikke, men du var nest-leder i vr lille vennegruppe i 2-3. klassen, ettersom lederen mente p at vi trengte en leder.

- Du trte skille deg ut p barneskolen, da det var ich liebe tokio hotel-fasen. Den personlige (og kule!) stilen du hadde p den tiden var nok beundringsverdig for de fleste.

- Du ga det som etter min mening er en finere versjon enn originalen da du sang Scarborough Fair under Kauk p ungdomsskolen, og senere en gang p Aukradagen hvis jeg ikke husker feil.

- Du har vist stor omsorg og ikke vrt redd for forsvare de som trenger forsvares.

- Du kom deg gjennom ungdomsskolen.

- Du tok det store valget med flytte fra ya som 16-ring for bo 3 r p internat hvor du ikke kjente noen. Der mestret du eksamener, prver, krangler, vennskap og kjrlighet.

- Du reiste alene til Amerika og tilbake igjen!

- Du begynte p folkehgskole i Oslo og tok valget med flytte hjem igjen, hvor du mtte Andreas, som det virker som du er veldig lykkelig sammen med <3

Alt dette og mye mer til, har du ftt til, og det er derfor jeg har stor tro p at du kommer til klare det du vil her i livet. Hper denne bokmlske kommentaren fr deg til smile litt ekstra i kveld.

S gjennom en gammel venns yne: Cheer up honey, du er mer enn god nok!

05.06.2015 kl.00:07

Du er mye mer enn bra nok, du er unik. Er s lett bli glad i deg, nettopp fordi du er den du er.

Hadde du sett deg selv som jeg ser deg, hadde du visst hvor spesiell du er.

Ei fantastisk jente med et nydelig smil som alltid str p!

Glad i deg, solstrla mi ;) ♥

skriv en liten hilsen

Hei, vakre deg! Jeg er Karen Anna, er tjueen r og kommer fra og bor i Mre og Romsdal. Er kassadame, sinnsykt forelska, veldig ubesluttsom, ganske hyggelig og til tider veldig sjenert. Jeg er glad i potetball, fretex, konserter (!!), latterkramper, kjrlighet, store skjerf og reise.
Follow

arkiv

linker

design by: renate

hits